Kniepijn?
Achillespees problemen?
Slijmbeurs ontsteking heup of schouder?
Hielspoor?
Artrose grote teen, knie of schouder?
Tenniselleboog?
Lage rugpijn?
Andere gewrichts- of peesproblemen?

Wij hebben misschien de oplossing! Het Fysiotherapie Gestel EES-concept.

Wij kunnen met dit concept kiezen uit EPTE®behandeling, Shockwave therapie, gerichte training met ons Inertial Vliegwiel óf een combinatie van deze technieken. Dit concept is in 2014 door Fysiotherapie Gestel in Nederland geïntroduceerd.

Intake en onderzoek

U start met een intakegesprek met 1 van onze 4 EES-therapeuten. Er worden een aantal functietesten gedaan. Gevolgd door een echografisch onderzoek. Met moderne echografie apparatuur kunnen we 'in' uw lichaam het gewricht, de pees, spier of slijmbeurs bekijken. Dat kan zelfs terwijl u de pijnlijke beweging maakt, bijvoorbeeld om te zien waar iets inklemt. Het echografisch onderzoek doet absoluut geen pijn en er wordt geen straling gebruikt. U hoeft ook niet in een machine of krappe ruimte zoals bijvoorbeeld bij een CT- of MRI scan. We kijken vrijwel altijd ook naar de andere, gezonde lichaamszijde van het te onderzoeken gebied.

Hierna kunnen we u vertellen én laten zien wat er precies mis is met uw pijnlijke gewricht, pees, slijmbeurs of spier. U krijgt een behandelvoorstel en een indicatie van de kosten

Na de intake en het eerste echografisch onderzoek kunt u beslissen wat u met het  behandelvoorstel doet. U bent niet verplicht om tot verdere behandeling over te gaan.

EPTE®

Dit is een nieuwe innovatieve behandeltechniek die zich met name richt op moeilijk genezende en chronische peesproblemen. Hierbij gaan we, terwijl we dat op het echoapparaat precies kunnen volgen, met een heel dun naaldje precies naar de aangedane plaats in uw pees. En daar sturen we kortdurend een hele lichte stroom door. Zo worden processen gestimuleerd die zorgen voor de groei van nieuw en gezond peesmateriaal. Die reacties kunt u zelf al meteen op de echobeelden zien! De behandeling wordt soms als "oncomfortabel" ervaren, maar is zeker niet erg pijnlijk. We hebben meestal tussen de 4 en 6 EPTE® behandelingen nodig voor een optimaal resultaat. Meestal mobiliseren we de spier en omliggende gewrichten ook. En we ondersteunen het behandelde gebied met een speciale tape of bandage.

Shockwave

De Shockwave techniek is verder ontwikkeld vanuit de niersteen vergruistechniek voor peesproblemen, gewrichtsband en -kraakbeenproblemen én verkalkingen. Shockwave kan deze onregelmatigheden 'vergruizen' maar misschien nog veel belangrijker – vooral ook de pijn verminderen. Ook hier starten we met echografisch onderzoek. Daarna wordt er een bepaalde hoeveelheid shocks toegediend. Doordat we met de modernste apparatuur werken hoeft dit voor u niet pijnlijk te zijn.

De werking van de Shockwave overlapt ten dele met die van de EPTE®, met dien verstande dat de verkalkingen (calficaties), kraakbeen- of zelfs artrose pijnklachten wellicht nog beter herstellen met Shockwave. En waarbij de chronische peesklachten wat beter met EPTE® gebaat zijn. Soms koppelen we deze 2 innovatieve peesbehandelvormen in één behandelsessie. In een aantal gevallen kiezen we er ook voor om ook reguliere fysio- of manuele therapie toe te passen voor uw blessure. Maar dit is geen onderdeel van die behandeling. De Shockwave behandeling staat volledig op zichzelf.

De kosten voor de Shockwave (€ 20 per behandeling) kunnen we niet bij uw verzekeraar declareren. We hebben meestal 6 Shockwave behandelingen nodig.

De Inertial Flywheel trainingsapparatuur

We werken met een speciaal ontwikkelde inertie-vliegwiel pully die een totaal ander trainingseffect teweeg brengt dan de bekende losse gewichten, katrollen, elastiektrainingen of vaste trainingsapparaten. Het grote voordeel is dat er met minder trainingstijd effectiever en meer sport specifiek geoefend kan worden. Denk bijvoorbeeld aan de swing bij golfen. Of tennis.

Geïnteresseerd geraakt? Wilt u weten wat we voor u zouden kunnen betekenen? Neem contact met ons op voor een intake. Onze spier-pees EES-concept experts zijn de meest ervaren therapeuten in Nederland en zijn tevens docent bij het Nederlands Trainingscentrum Echografie (NT-e te Vianen).

U bent bij ons dus in goede handen. Uw probleem is onze uitdaging!

Echografie, EPTE® en de (inertial) oefentherapie wordt door ons gedeclareerd bij uw ziektekostenverzekering. Mits u fysiotherapie voldoende verzekerd heeft in uw aanvullende polis. Er is geen verwijzing nodig. En gaat ook niet ten koste van uw wettelijk verplichte eigen risico. Voor de Shockwave behandeling krijgt u een factuur van € 20.

U kunt ons bereiken via snelle aanmelding of bel 040-2520942 om direkt een afspraak te maken op één van onze 4 vestigingen in Eindhoven. Of via Facebook of Twitter. We zijn uiteraard ook 's avonds en op zaterdagen open.